Afvallen Na Zwangerschap? Dit Gaat Je Helpen

afvallen na zwangerschapWil jij graag gezond afvallen na zwangerschap? Lees dan eens deze gemakkelijke toepasbare tips. Wanneer jij deze afslanktips toepast kun je minimaal 1 of 2 kilo afslanken in een week.

Afvallen Na Zwangerschap Lukt Niet Door Je Buik Te Trainen!

Na je zwangerschap heb je een mooi kindje op de wereld gezet en ben je een trotse moeder. Niets kan jou meer in de weg zitten, totdat je in de spiegel kijkt. Je ziet dat je redelijk veel buikvet hebt opgespaard en natuurlijk wil je hier zo snel mogelijk af.

Wat veel vrouwen dan doen is elke dag de buik trainen. Wil je buikvet verliezen, dan gaat het trainen van je buik niet helpen. Want je traint je buikspieren en vermindert niet je vet(plaatselijk vet verbranden kan namelijk niet)

Pas Je Voedingspatroon Aan! Om Afvallen Na Zwangerschap Te Versnellen!

Vet verbranden gaat snel wanneer je en je voedingspatroon aanpast en heel je lichaam traint, over het trainen van je lichaam kom ik zo op terug.

Het is eigenlijk heel simpel te begrijpen. Afvallen na zwangerschap gaat als een speer zodra jij meer en vaker gaat eten op een dag. De motor in je lichaam gaat dan sneller draaien. De motor in je lichaam is je stofwisseling, het word ook wel metabolisme genoemd.

Eet je dus vaker en meer dan ga sneller buikvet verbranden op een gegeven moment. Doe je het tegenovergestelde dan gaat je stofwisseling LANGZAMER draaien! Het is dus absoluut belangrijk dat jij NIET minder gaat eten of jezelf zelfs uit gaat hongeren!!Anders word afvallen na zwangerschap een drama!

Het is belangrijk dat je over heel de dag genoeg voeding neemt. Zelf probeer ik elke dag om de 2 uur iets te eten. Zo blijft je stofwisseling heel de dag actief. In de avond is het belangrijk dat je geen grote zware maaltijden meer eet. Dit omdat je stofwisseling dan in een soort van ruststand overschakelt.

Ik raad je dan ook aan om na half 6 geen grote maaltijd meer te eten! Kleine tussendoortjes is natuurlijk geen probleem.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Wat Kan Ik Dan Zoal Eten?

Regelmatig krijg ik de vraag van Marijke, wat moet ik dan eten??? Kan je me helpen. Natuurlijk kan ik dat!Je kunt je lichaam voeden met honderden voedingsmiddelen. Zelf probeer ik altijd voedingsmiddelen te eten die niet bewerkt zijn in een fabriek. Dus je dient in de supermarkt goed na te denken, of het bewerkt is in de fabriek of niet.

Je moet het voor jezelf gewoon een stuk makkelijker maken dan gaat afvallen na zwangerschap een stuk sneller! Een appel komt van een boom, hiermee is niks gedaan. Cruesli word bewerkt in de fabriek en is dus niet gezond. Er worden namelijk allemaal stoffen aan toegevoegd, suikers, vetten en nog meer troep om zo de houdbaarheidsdatum te verlegen en de smaak te verbeteren.

Voorbeelden van grote maaltijden:

Maaltijd 1 – 1 Halve bak magere kwark + 2 Appels + 10 macadamia noten.

Maaltijd 2 – 1 Volkoren boterham met 4 plakjes kipfilet + 2 tomaten.

Maaltijd 3 – Spinazie met 200 gram kipfilet + halve bak magere kwark.

Maaltijd 4 – 4 Gekookte eieren + 2 sinaasappels met een groene smoothie.

Voorbeelden van tussendoortjes:

1 Groene smoothie met 10 ongezouten cashewnoten.

1 Eiwitshake met 4 aardbeien.

Let op! Deze maaltijden neem ik regelmatig en vind het erg lekker. Vind je het niks neem dan wat anders. Jij dient je eigen lekkere gezonde maaltijden te ontdekken. Afvallen na zwangerschap werkt alleen als je het leuk vind om te doen. Dingen eten die je niet lekker vind moet je dus niet doen, want dan houd je het nooit vol.

Dat is ook de reden waarom een ziekenhuisdieet of crash dieet nooit lang zal werken voor je! Het Paleo dieet, oerdieet of het koolhydraatarm dieet kan wel een uitkomst voor je zijn! Hierbij eet je namelijk heerlijke maaltijden en hoef jij jezelf niet uit te hongeren. Je krijgt dus geen last van hongerbuien of het jojo effect!

Train Heel Je Lichaam!

Zoals ik net al vertelde is het belangrijk om heel je lichaam goed te trainen! Wanneer jij namelijk wat extra spierweefsel ontwikkeld, zal je sneller afvallen zonder dieet.

Voer oefeningen langzaam uit, maak de oefening mooi af en zorg dat je het goed voelt tijdens het uitvoeren van de vet verbrandende oefening. Zo bouw je het snelst spierweefsel op.

Zorg Bij Je Volgende Zwangerschap Hiervoor!

Ben je van plan om nog een mooi kindje op de wereld te zetten? Zorg er dan voor dat je weet wat je eet tijdens de volgende zwangerschap. Eet niet al te veel voedingsmiddelen waar veel snelle koolhydraten of verzadigde vetten inzitten, hierdoor word je namelijk snel dik!

Probeer je goed te focussen op wat ik net al zei, voedingsmiddelen die rechtstreeks uit de natuur komen. Zo word afvallen na zwangerschap een stuk gemakkelijker voor je.

Verlies snel overtollig buikvet met simpele afslank recepten

Oscar Helm is voedingsexpert en dé autoriteit op het gebied van afslanken in Nederland. Hij heeft een afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden maar geen hongergevoel of jojo-effect geeft.

Ontdek hoe je afslankt en buikvet gaat verbranden met lekkere en simpel te maken afslank recepten van Oscar:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Comments on this entry are closed.

  • Natasja

    augustus 13, 2014, 11:23 am

    Hoi Marijke,

    Kan jij advies geven over vetverbrandende oefeningen die ik thuis zou kunnen doen. Vooral voor de buik, benen en billen!! Ik heb verschillende kettlebels en dynabands.
    Ik hoor t graag! Groetjes Natasja

    • Marijke

      augustus 13, 2014, 11:45 am

      Hoi Natasja, dat kan ik zeker! Goede oefeningen voor je buik, benen en billen zijn: squatten, lunges, de plank/brug, situps, crunches. Zorg altijd dat je de vet verbrandende oefeningen langzaam uitvoert en let erop dat je de spieren goed aanspant tijdens het uitvoeren. Zodra je de spieren die je op dat moment niet goed voelt, maak het dan zwaarder door op sommige punten jezelf vast te houden of de oefeningen nog langzamer uit te voeren. Daarnaast kun je natuurlijk ook altijd het gewicht iets verhogen, maar kies wel een gewicht waarmee de oefening altijd goed uitgevoerd word. Veel succes!

  • Jamie

    augustus 13, 2014, 11:39 am

    Hoi Marijke,
    Afvallen…. Het blijft voor mij een langdurige strijd. Van dieet tot dieet bleef k proberen helaas zonder langdurig resultaat. Hmm ik vind het lastig te bepalen wat ik nou wel of niet kan en mag eten, hoeveel en hoevaak.
    Ik hoor vaak dat ik te weinig eet en drink.

    Wel ben ik sinds 2 weken begonnen met sporten onder begeleiding van een zeer goede trainer. (Alleen wilde mij het niet lukken om de juiste manier van sporten te vinden).

    Nu wilde ik vragen of u nog tips had die mij zouden kunnen helpen bij het verliezen van die verschrikkelijke kilo’s!!!

    Groetjes jamie

    • Marijke

      augustus 13, 2014, 11:59 am

      Hey Jamie, afvallen is inderdaad een langdurige strijd als je niet weet waar je mee bezig bent. Zelf heb ik ook tientallen diëten geprobeerd om ook maar een paar kilo’s af te vallen. Jamie, alles wat rechtstreeks uit de natuur komt kun je eten. Fruit, groente, vis, mager vlees je mag het allemaal nemen. Bewerkte voedingsmiddelen die moet je echt vermijden. In deze voedingsmiddelen zitten namelijk snelle suikers/koolhydraten, transvetten, kunstmatige suikers en nog meer TROEP! Fabrikanten doen dit om de smaak te verbeteren, voor een langere houdbaarheidsdatum te zorgen en om de dieetindustrie een handje te helpen met klanten. Want tja als jij niet afslankt blijf je diëten proberen en dus geld uitgeven aan onzin spullen. Probeer dus onbewerkte voedingsmiddelen over heel de dag te eten. Zelf eet ik ongeveer 8 keer op een dag. 8 keer joh, ja echt 8 keer! Maar ik je moet dan wel weten dat ik met mate eet. Ik stop mezelf dus niet helemaal vol per maaltijd. In de ochtend, middag en avond eet ik net voordat ik vol zit. Tussendoor neem ik kleine tussendoortjes. Bijvoorbeeld 4 aardbeien met 5 ongezouten pinda’s of een groene smoothie. Als je gaat sporten focus dan meer op vet verbrandende oefeningen die je met gewichten kunt uitvoeren in plaats van alleen maar cardiö. Het is belangrijk dat je op je lichaam wat meer spierweefsel gaat ontwikkelen. Hoe meer spierweefsel jij ontwikkeld op je lichaam, hoe sneller je vet gaat verbranden. Wees niet bang dat je SUPER gespierd word, want wij vrouwen kunnen dat niet worden. Vrouwen die wel zo afschuwelijk lelijk gespierd zijn zitten aan de chemische pillen en spuiten. Zodra je vet verbrandende oefeningen gaat uitvoeren, voer deze dan altijd langzaam en mooi uit. Let erop dat je de spier die je op dat moment traint, goed voelt branden, dan ben je goed bezig. Ik hoop je zo in de goede richting geholpen te hebben, zo niet hoor ik dat graag!

  • Alexandre

    maart 6, 2015, 8:34 am

    Als (ex!) afvaller: bedankt Ik heb rijstwafels nooit lekker gevonden (en vis overigens ook niet), maar ik ga het wel proberen!Je zegt over een aantal dingen dat je ze kan snacken zoveel als je wilt’ (paprika, bleekselderij), maar is dat wel verstandig? Is het niet de bedoeling dat je van het snacken afkomt, in plaats van de ongezonde dingen vervangen met gezonde?

    • Marijke

      maart 8, 2015, 11:42 am

      Als je voedingsmiddelen niet lekker vind moet je ze niet nemen, doe je dat wel dan heb je op een gegeven moment geen motivatie meer. Er zijn honderden voedingsmiddelen die je waarschijnlijk wel lekker vind en gezond voor je zijn. De supermarkt helpt je daar verder mee;) Groente mag je zoveel eten als je wilt, met smoothies moet je uitkijken. Zelf neem ik niet meer dan 400 ML smoothie op een dag. Succes!