Dieet Schema Nodig? Ik Laat Je Zien Hoe Je Een Succesvolle Maakt…

dieetschemaGezond afvallen lukt alleen wanneer je een goed dieet schema maakt en volgt. Doe je dit niet goed dan is de kans natuurlijk groot dat het niet gaat werken.

Ik wil je in dit artikel dan ook graag laten zien waar je allemaal op moet letten bij het maken van een dieet schema. Zodat je snel resultaat gaat opmerken.

Waarom Een Dieet Schema Maken?

Door bij te houden wat, wanneer en hoeveel je eet maak je het afslanken veel gemakkelijker voor jezelf. Daarom is het maken van een eigen dieetschema erg belangrijk.

Daarnaast leer je jezelf ook meer in voeding te verdiepen waardoor je op een gegeven moment precies weet welke voedingsmiddelen voor een snellere vet verbranding zorgen en welke juist niet.

Op internet staan ook verschillende afslankschema’s, ik raad jou aan om deze niet te volgen, maar echt jou eigen schema te maken.

Waarom niet?

Omdat elk lichaam namelijk anders is en dat wil zeggen als Miep afslankt met een bepaald schema wil dat niet zeggen dat Katrien ook met het schema zult afslanken. De 1 heeft een snellere stofwisseling en de andere heeft meer spierweefsel op zijn of haar lichaam, of heeft andere genen, begrijp je?

Dat is ook 1 van de redenen waarom een dieet niet voor elk lichaam kan werken. Het is dus verstandig dat je jouw eigen dieet schema maakt en gaat verbeteren.

Het Maken Van Je Eigen Dieet Schema

Een eigen schema maken is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk dan dat het lijkt. Ik zal proberen om het zo makkelijk mogelijk aan je proberen uit te leggen.

Zelf maak ik altijd mijn dieet schema in words en daarna print ik deze uit. Heb je geen words, dan pak je gewoon een a4 papiertje.

Voor het ontwikkelen van een snelle stofwisseling is het belangrijk dat heel de dag door blijft eten. Het beste is om, om de 2 uur een maaltijd te nemen.

De tijden waarop je iets gaat eten:

Als eerst vul je de tijden in wanneer je iets gaat eten. Op de volgende tijden neem ik mijn maaltijden. In de ochtend rond 8 uur start ik met een stevig ontbijt, dit is mijn eerste grote maaltijd.

2 Uur later neem ik een tussendoortje. Weer 2 uur later, het is dan 12 uur neem ik weer een grote maaltijd. Om 2 en 4 uur neem ik een tussendoortje. Zodra het 6 uur is neem ik mijn laatste grote maaltijd. Om 8 uur neem ik weer een tussendoortje en een half uur voordat ik ga slapen sluit ik af met mijn laatste tussendoortje.

Op de volgende tijden neem ik dus een maaltijd:

8GM – 10KM – 12GM – 14KM – 16KM – 18GM – 20KM – 22KM

Het invullen van de maaltijden:

Nadat je voor jezelf hebt opgeschreven op welke tijden je iets gaat eten, kun je gaan invullen wat je gaat eten. Hieronder laat ik je een dieet schema zien die ik regelmatig volg:

8:00 – 1 Halve bak magere kwark + 1 volkoren boterhammen met 4 gekookte eieren + 2 tomaten + 1 beker water.

10:00 – 1 Groene smoothie of eiwitshake + 10 ongezouten pinda’s + 1 beker water.

12:00 – 1 Halve makreel + 4 aardbeien + 1 beker water.

14:00 – 1 Appel + 1 beker water.

16:00 – 10 ongezouten pinda’s + 2 mandarijnen + 1 beker water.

18:00 – 200 Gram kipfilet met spinazie + 1 beker water.

20:00 – 10 ongezouten macadamia noten + 1 beker water.

22:00 \ half uur voor slapen gaan, 1 halve bak magere kwark.

Zo gemakkelijk is het maken van een eigen dieet schema. In het begin lijkt het allemaal moeilijk en kost het even tijd, maar naar mate je het steeds vaker doet gaat het sneller.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Probeer Regelmatig Andere Voedingsmiddelen uit!

Je kan nog zo’n goede dieet schema hebben, maar als je elke week dezelfde voedingsmiddelen blijft eten zul je snel niet meer gemotiveerd zijn!

Daarom is het verstandig dat je regelmatig andere voedingsmiddelen uitprobeert. Ten eerste blijf je zo gemotiveerd om aan je schema’s te werken en ten tweede je ontdekt andere lekkere gezonde voedingsmiddelen.

Print Je Schema Uit En Hang Het Door Je Huis

Om ervoor te zorgen dat je bij de les blijft is het verstandig dat je jouw schema op verschillende plekken in je huis ophangt. 100% gegarandeerd dat je zo geen voedingsmiddelen overslaat;)

Test Regelmatig Je Dieet Schema!

Het is erg belangrijk om regelmatig jouw eigen schema te testen om zo resultaten te blijven boeken. Kijk bijvoorbeeld als je wilt afvallen naar voedingsmiddelen waar veel koolhydraten inzitten.

Haal deze eruit en voeg er koolhydraatarme voedingsmiddelen aan toe. Test het! Wees creatief en kom er zelf achter welk dieet schema ervoor zorgt dat je snel afvalt.

Verlies snel overtollig buikvet met simpele afslank recepten

Oscar Helm is voedingsexpert en dé autoriteit op het gebied van afslanken in Nederland. Hij heeft een afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden maar geen hongergevoel of jojo-effect geeft.

Ontdek hoe je afslankt en buikvet gaat verbranden met lekkere en simpel te maken afslank recepten van Oscar:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Comments on this entry are closed.

  • Ed Willemsen

    september 19, 2015, 10:45 am

    Hoi Marijke,
    Het is al een poosje geleden maar ik wil ff iets aan mijn buikje doen,
    Ik heb net vakantie gehad en mijn oudste dochter is vorige week getrouwd dus je raad het al,,,,veel eten en alcohol,,
    Nu ben ik weer met smoothies begonnen dus wat ik wil is een dieetje voor een week want ik ga dinsdag weer naar Barcelona voor mijn werk en ik wil dan wat smoothies meenemen voor onderweg snap je?
    Ff een kilootje of 4 er af,,groet Ed

    • Marijke

      september 22, 2015, 6:19 am

      Hi Ed, gewoon weer hetzelfde doen wat je een aantal maanden geleden ook hebt gedaan met afvallen.