Dikke Buik? Met deze tips zal je buikje snel minder worden

dikke buikHeb je al van alles geprobeerd om je dikke buik minder te krijgen? Wil jij eindelijk een werkende oplossing ontdekken? Zodat je dikke buik week na week een stukje minder word?

Probeer dit artikel dan even goed te lezen. Ik ga je namelijk een aantal tips geven die hoogstwaarschijnlijk nieuw voor je zijn.

Je dikke buik vermindert niet als je jouw buik blijft trainen!

Als je wilt afvallen rond je buik dan doe je er slim aan om niet elke dag je buik te trainen.

Je mag je buik wel trainen om je buikje wat strakker te krijgen, maar ga niet elke dag honderden crunches doen.

Buikvet vermindert namelijk niet als je jouw buik traint. Plaatselijk vet verbranden is niet mogelijk.

Jouw lichaam bepaald waar en wanneer het vet gaat aanspreken voor verbranding.

Wanneer je overdag dus die verleidende reclames ziet op tv waarop ze één of ander buikspierapparaat promoten en je wijs maken dat je hierdoor je dikke buik kwijtraakt, trap hier dan niet in.

Ten eerste omdat je dus nooit een strakke buik kunt krijgen door met 1 buikspierapparaat te trainen en ten tweede omdat de strakke vrouwen en mannen je compleet voor de gek houden!!

Zij verleiden jou met hun strakke lichaam en maken je wijs dat het apparaat zo goed werkt. Wat zij er niet bij vertellen is dat ze een complete levensstijl bij nahouden.

Dat wil zeggen dat ze regelmatig naar de sportschool gaan om hun lichaam te trainen en daarnaast een erg gezond voedingspatroon volgen.

Onthoud: Ik mag best mijn buik trainen maar ik moet er niet elke dag mee bezig zijn, plaatselijk vet verbranden is namelijk niet mogelijk.

Maak jij onnodige fouten die het afvallen vertragen?

Doe deze test van Oscar en ontdek je “Afslank IQ”.

Door verstandig met deze 3 onderwerpen om te gaan verdwijnt je buik een stuk sneller!

Er zijn slechts 3 belangrijke onderwerpen waar jij rekening moet houden als je jouw dikke buik snel gedag wilt zeggen. De 3 belangrijkste onderwerpen voor het krijgen van een strakke buik zijn training, gezonde voeding en rust.

Als eerst wil ik je het één en ander bij brengen over training en daarna behandel ik de onderwerpen gezonde voeding en rust.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Goede training

Wees niet bang! Je hoeft jezelf echt niet elke dag in het zweet te werken om je buikje kwijt te raken.

Wanneer jij verstandig met het bewegen van je lichaam omgaat kan 30 minuten sporten op een dag al voldoende zijn.

Als je tijd hebt mag het natuurlijk altijd iets langer;)

Om zo snel mogelijk je dikke buik kwijt te raken is het verstandig om te weten hoe je precies moet sporten.

Weet je het niet precies en ga je bijvoorbeeld urenlang cardioën dan ben je echt voor niks bezig!

Lees dus de onderstaande tekst dus goed door, want ik ga je leren hoe je voortaan moet sporten:

Er zijn slecht 2 soorten bewegingsvormen, krachttraining en cardiotraining.

Wanneer je vet verbrande oefeningen gaat uitvoeren waarbij je je lichaamsgewicht of losse gewichten gebruikt dan ben je bezig met krachttraining.

Zodra je bezig bent met lopen, steppen, roeien, hardlopen of fietsen dan ben je bezig met een cardiotraining.

Met krachttraining oftewel het uitvoeren van vet verbrandende oefeningen verbrand je veel minder calorieën tijdens een training dan met cardio, maar je verbrand na je training wel weer een hoop calorieën.

De reden daarvan is, is omdat je met het uitvoeren van vet verbrandende oefeningen spierweefsel ontwikkeld.

Tijdens een cardiotraining verbrand je onwijs veel calorieën maar dit stopt al snel weer zodra je klaar bent met fietsen, roeien of lopen.

Met cardio werk je namelijk aan je conditie en ontwikkel je geen spierweefsel.

Door vanaf nu verstandig met deze 2 bewegingsvormen om te gaan kun je een groot succes behalen in de toekomst! Ik raad je aan om vanaf nu eerst 15 minuten op een dag vet verbrandende oefeningen uit te voeren en daarna een stuk te gaan lopen.

Op deze manier verbrand je niet alleen calorieën tijdens je training maar ook vele uren na je training en dat is wat jij moet willen!

Als je slaapt, een boek leest, tv kijkt of wat dan ook aan het doen bent, dan moet je lichaam bezig zijn met calorieën verbranden! En dat kun je alleen voor elkaar krijgen als je start met het uitvoeren van vet verbrandende oefeningen…

Moet ik nu regelmatig naar de sportschool Marijke?

Nee, het is echt niet nodig om regelmatig naar de sportschool te gaan. Het mag wel, maar thuis kun je ook aardig ver komen.

Start vandaag nog met deze 2 dingen om je buikje sneller weg te krijgen:

De push up is een makkelijke vet verbrandende oefeningen die je overal ter wereld kunt uitvoeren. Je doet er dan ook slim aan om deze oefening goed te beheersen.

De push up gaat als volgt:

Je strekt je benen en leunt op de onderkant van je tenen op de grond, daarna zet je je handen op de grond op schouderbreedte. Als je op die positie bent laat je jezelf langzaam zakken tot 10 centimeter boven de grond, houd je jezelf even een paar seconden vast en daarna druk je jezelf langzaam omhoog.

Wanneer je jezelf laat zakken is het de bedoeling dat je inademt als je jezelf omhoog drukt dan adem je geleidelijk uit.

Blaast dus niet al je lucht meteen uit, maar doe dit geleidelijk tijdens de oefeningen(dan zul je namelijk meer uit de vet verbrandende oefening halen)push-up-voor-een-strakke-buik

Voer deze oefening de eerste week 4 keer uit met 4 setjes van 5 herhalingen. Nadat je een setje van 5 herhalingen hebt uitgevoerd neem je anderhalve minuut rust. Tijdens je rust kun je eventueel wat water drinken.

Na je rust ga je verder met je volgende setje. Je voert dan dus weer 5 keer de push up uit.

Zodra je de vet verbrandende oefening goed onder controle hebt dan kun je het aantal herhalingen verhogen naar 10 of 15.

Als je klaar bent met het uitvoeren van de push up dan is het belangrijk dat je buiten even 15 minuten gaat lopen. Heb je een trap of berg bij jou in de buurt? Zo ja het dan regelmatig op en af.

Start met het volgen van een gezond voedingspatroon!

Ik heb je nu geleerd dat je eerst vet verbrandende oefeningen moet uitvoeren en daarna een stukje moet gaan lopen. Zodra je zo voortaan gaat trainen zul je sneller je dikke buik verminderen.

Maar wacht even!

Je kan nog zoveel vet verbrandende oefeningen uitvoeren, nog zolang lopen, maar als je voedingspatroon niet goed is dan kom je er NIET.

Geen zorgen, ik ga je nu het 1 en ander over het volgen van een gezond voedingspatroon vertellen.

Eet alleen voedingsmiddelen die onze voor voorouders aten!

Onze voorouders en dan bedoel ik de oermensen waren altijd strak. Ten eerste omdat ze niet naar de mac donalds konden gaan voor een burger menu of mc flurry en ten tweede omdat er alleen onbewerkte voedingsmiddelen te krijgen waren.

Wil je razendsnel lichaamsvet verminderen? Eet dan net als de oermens alleen maar onbewerkte voedingsmiddelen.

Onbewerkte voedingsmiddelen zijn onbewerkt dat wil zeggen dat er geen slechte stoffen aan toegevoegd zijn zoals transvetten of kunstmatige suikers.

Bij bewerkte voedingsmiddelen is dat wel anders. Fabrikanten voegen hier verkeerde stoffen aan toe om de smaak en houdbaarheidsdatum te verbeteren/verlegen. Allemaal erg slecht voor jouw buikje!

Een voorbeeld van onbewerkte voedingsmiddelen zijn:

Appels, tomaten, peren, mandarijnen, pinda’s, cashewnoten, broccoli, bruine bonen, spinazie, bloemkool, kipfilet, kalkoenfilet.

Komt een voedingsmiddel rechtstreeks uit de natuur dan is het vaak gezond voor je lichaam. Is het voedingsmiddel bewerkt in de fabriek vermijd het dan!

Drink regelmatig groene smoothies!

Smoothies zijn gezond, geven je dagelijks meer energie, zorgen voor een betere weerstand, laat vet sneller verdwijnen, kortom je mag dit drankje niet vergeten!

Een groene smoothie is niet meer dan verschillende groente en fruitsoorten door elkaar gemixt in een blender.

Door op de link hierboven te klikken kun je van alles lezen over het lezen en maken van een groene smoothie.

Neem genoeg rust!

Om je lichaam goed te laten herstellen van trainingen en andere processen in je lichaam is het belangrijk dat je jouw lichaam dagelijks genoeg rust geeft.

Het is dan ook slim om elke dag 7 uur te slapen.

Zo zal je lichaam sneller herstellen en meer calorieën verbranden.

Ik hoop dat ik je zo genoeg informatie heb gegeven over het kwijtraken van je dikke buik. Mocht je iets niet begrijpen dan kun je onderaan een bericht achter laten.

Verlies snel overtollig buikvet met simpele afslank recepten

Oscar Helm is voedingsexpert en dé autoriteit op het gebied van afslanken in Nederland. Hij heeft een afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden maar geen hongergevoel of jojo-effect geeft.

Ontdek hoe je afslankt en buikvet gaat verbranden met lekkere en simpel te maken afslank recepten van Oscar:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

{ 6 comments… add one }
  • Riny juni 3, 2015, 9:17 pm

    Hoi Marijke.

    Jeetje wat heb jij een berg werk verzet met deze website. Ik vindt je artikelen erg leuk om te lezen en ze komen erg waarheidsgetrouw over. Dit zeg ik omdat ik best al wat gelezen heb, maar werd er of niet veel wijzer van, stonden vol met onhaalbare doelen en of onzin, die slecht onderbouwd werd en vol tegenstellingen staan.

    Ik sta te popelen om te beginnen met het uitvoeren van je tips, recepten en oefeningen.
    Ik hou je op de hoogte.

    Groet Riny

    • Marijke juni 4, 2015, 9:51 am

      Hoi Riny, ik hoor graag je behaalde resultaten;)

  • Allison augustus 4, 2015, 12:22 pm

    Geachte,

    Ik ben op 4 jaar tijd 20 kilo bij gekomen en voel mij daar zeer slecht door met als gevolg depressie en sluit me volledig op binnen in huis. Ik let heel hard op mijn voeding en eet niet veel op een dag maar het probleem is dat ik een spierziekte, cvs en reuma heb met als gevolg dat ik heel de dag plat lig en dat al mijn voeding omslaat in vet. Nu wil ik terug 60 kilo wegen zoals 4 jaar geleden en terug in mijn kledij kan. Ik kan El op mijn voeding letten maar sporten zit er echt niet in er zijn soms dagen dat ik amper kan stappen en moet morfine nemen om de dag door te komen. Kunt u mij wat tips geven om toch die 20 kilo te verliezen.
    Met vriendelijke groeten,

    • Marijke augustus 7, 2015, 6:57 pm

      Hoi Allison, probeer over heel de dag erg eiwitrijk te eten. Verminder daarnaast erg in het eten van koolhydraten. Je zal goed met je voeding moeten experimenteren om resultaten te boeken.

  • Corry september 28, 2015, 12:54 pm

    Hallo Marijke,
    Gisteren was ik opzoek naar een boek afvallen zonder dieeten en toen kwam ik bij jou terecht ,heb al wat doorgelezen en jou levenswijze bevalt mij erg.
    Maar met het dieet mag je geen pastas ,rijst, brood en aardappels Wat ik er van begreep maar wel bruine bonen.
    Ik ga het proberen maar zijn er ook boeken te koop ?
    Ik vind dat makkelijker Dan een I .pad en wat raad he mij aan?
    Groetjes Corry.

    • Marijke september 30, 2015, 8:21 pm

      Hi Corry, blijf deze site even volgen en meld je aan voor de nieuwsbrief. Je ontvangt dan verschillende tips over afslanken en ik hou je op de hoogte over mijn boek dat in de toekomst uitkomt.

Leave a Comment