Afvallen Zonder Sporten? Verlies 2/3 kilo per week!

afvallen zonder sportenAfvallen zonder sporten is mogelijk, alleen duurt het wel langer voordat vet verbranden is gelukt. Probeer dit artikel goed te lezen en je ontdekt hoe je met afvallen zonder sporten snel succes kunt behalen.

Afvallen Zonder Sporten Door Verstandig Te Eten

Je hebt al vaak gelezen dat voor het versnellen van je stofwisseling regelmatig eten belangrijk is, ik wil daar dan ook niet verder op ingaan. Dit keer wil ik het hebben over verstandig eten.

Zodra jij precies weet welke voedingstoffen goed voor je zijn, wanneer je deze moet nemen en hoeveel je van deze voedingstoffen moet nemen, zul je snel afvallen.

Deze voedingstoffen zijn belangrijk!

Afvallen zonder sporten werkt effectief wanneer je dagelijks genoeg eiwitten, vitaminen en mineralen, onverzadigde vetten en trage koolhydraten binnenkrijgt.

Ikzelf ben erachter gekomen dat ik sneller afval door mijn voedingspatroon voor 60% uit eiwitten te laten bestaan en voor 40% uit trage koolhydraten en onverzadigde vetten.

Deze stoffen kun je vooral uit deze voedingsmiddelen halen:

Eieren, pindakaas, pinda’s, haring, makreel, mager rundvlees, kipfilet, kalkoenfilet, eiwitshakes, groene smoothies, appels, tomaten, bloemkool, wortelen, goji bessen, acai bessen, champignons, spinazie, macadamia’s, volkoren brood.

Probeer het ook eens!

Pindakaas, pinda’s, eieren, volkoren brood is toch niet goed?

Wanneer je teveel van van de bovengenoemde voedingsmiddelen neemt ben je inderdaad niet slim bezig met afvallen zonder sporten. Een klein beetje is absoluut niet erg en helpt je juist met het krijgen van een platte buik.

Zodra jij in de ochtend 1 of 2 volkoren boterhammen neemt is de kans veel kleiner dat je GEEN gewicht zult verliezen. Neem je 2 volkoren boterhammen in de ochtend en in de middag, tja dan word afvallen zonder sporten moeilijk.

Dagelijks teveel ongezouten pinda’s eten, is absoluut niet goed! Neem je 2 uur na een grote maaltijd 10 ongezouten pinda’s, dan zal het je alleen maar helpen.

Jij Dient Voor Een Goede Balans Te Zorgen In Je Voedingspatroon!

Jij moet leren wanneer het verstandig is om iets te eten. Door erachter te komen of het verstandig is om het voedingsmiddel te nemen, moet je begrijpen wat er in het voedingsmiddel zit. Leer jezelf dus aan wat er inzit, doe een onderzoek.

Ik heb mijzelf bijvoorbeeld aangeleerd dat volkoren boterhammen gezond voor je zijn, maar je deze beter niet teveel kunt nemen wanneer je afvallen zonder sporten wilt versnellen.

Waarom niet? In volkoren brood zitten namelijk een hoop koolhydraten en teveel koolhydraten in je lichaam houden je dik of maken je dik.

Begrijp je het?

Daarnaast weet ik ook dat ongezouten pinda’s gezond voor je zijn, maar je hier ook niet teveel van moet nemen.

Waarom niet? In pinda’s zitten namelijk veel onverzadigde vetten en een teveel hiervan maken je dik. Een stuk of 10 pinda’s met een groene smoothie 2 uur na een grote maaltijd, kan geen kwaad, maar overdrijf het niet.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Mijn Voedingspatroon Ziet Er Nu Zo Uit En Geloof Het Of Niet Ik Slank Af!!

Ik zorg ervoor dat ik heel de week dagelijks genoeg eet, ik hou mij dus aan de volgende dingen:

– Dagelijks eet ik 3 grote maaltijden en 5 tussendoortjes. – Ik eet totdat ik genoeg heb. – Ik ga nooit met een lege maag naar bed.(Ergste wat je kunt doen!!Als je lichaam vraagt naar voeding MOET je het geven.) – In het weekend beloon ik mijzelf met een VERKEERDE MAALTIJD zoals bijvoorbeeld, patat, pizza, broodje doner of patat met kibbeling, HEERLIJK:)

En weetje ik val alleen maar af! Dat komt omdat ik de juiste balans heb gevonden! De reden waarom ik in het weekend niet dikker word van deze vreemde maaltijd is, omdat ik deze maaltijd al om 3 uur neem in plaats van in de avond.

Je moet namelijk niet vergeten dat je stofwisseling overdag sneller draait, dan in de avond;)

Gezond afvallen zonder sporten gaat dus sneller wanneer jij jezelf aanleert wanneer, wat en hoeveel je kunt eten op de juiste tijden. Ga op onderzoek uit en verbreed je kennis! Lees boeken, check voedingsmiddelen, doe wat!

Verlies snel overtollig buikvet met simpele afslank recepten

Oscar Helm is voedingsexpert en dé autoriteit op het gebied van afslanken in Nederland. Hij heeft een afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden maar geen hongergevoel of jojo-effect geeft.

Ontdek hoe je afslankt en buikvet gaat verbranden met lekkere en simpel te maken afslank recepten van Oscar:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Comments on this entry are closed.

  • c

    maart 24, 2014, 3:44 pm

    Wat eet je dán in de ochten,middag,avond

    • Marijke

      april 2, 2014, 2:51 pm

      In de ochtend eet ik vaak halve bak magere kwark met daarin 10 gojibessen + 4 plakjes kipfilet en 1 appel. In de middag eet ik vaak 1 bord havermout met halfvolle melk + 10 macadamia noten en in de avond 200 gram kipfilet met 1 bord spinazie. Dit vind ik erg lekker en werkt goed voor mij of het ook voor jou werkt dien je zelf te testen.

      Succes!

  • Monique

    augustus 20, 2014, 4:51 pm

    Hallo Maryke,
    Is groente soep,dus gwoon gekookt met water
    Zonder olie ook goed voor grote maaltyd.
    A.U.B Uw antwoord graag. O ja en tusen door gwoon wat fruit.

    • Marijke

      augustus 21, 2014, 7:06 am

      Hoi Monique,

      Soep kan je niet zien als een grote maaltijd, maar meer als een tussendoortje. Tenminste ik weet niet hoe jij je soep maakt, maar bij mij vult het absoluut niet. Daarom neem ik er altijd nog iets bij wat wel vult. Tussendoor kun je gewoon fruit nemen, maar neem ook dagelijks niet teveel fruit! 3 stukken fruit per dag is genoeg.

  • Ina

    juli 2, 2015, 10:31 am

    Hallo Marijke,
    Ik zou graag 10 kg willen afvallen maar vind het erg moeilijk om zelf recepten te maken.
    Heb jij misschien een aantal recepten en soorten groente wat goed voor mij is hou namelijk niet van spinazie
    Ik sport niet werk in de zorg en wandel wel iedere dag

    • Marijke

      juli 2, 2015, 8:05 pm

      Hoi, meld je even aan voor de paleo recepten. Deze staan in het koolhydraatarme dieet artikel.

  • Els Poye

    januari 16, 2016, 6:17 pm

    Hoi,waar kan ik je oefeningen vinden

    • Marijke

      januari 29, 2016, 9:53 am

      Op youtube staan er duizenden.