Stop alsjeblieft met uren sporten!

sportenBen je actief bezig met sporten in de sportschool of thuis? Breng je nog steeds uren door op zo’n vreselijk cardio apparaat?

Voer je nog steeds dagelijks tientallen buikspieroefeningen uit met in de hoop dat je buikvet zal verdwijnen?

Kan je op alle vragen ja beantwoorden lees dan alsjeblieft dit artikel. In dit artikel ga ik je namelijk vertellen waarom het onwijs stom is om uren lang te sporten.

Je mag wel sporten maar doe het dan graag alleen op de manier zoals ik je het vertel goed?

Tip 1 – Snap waarom je aan het sporten bent en waarmee je bezig bent.

Jij sport omdat je wilt afvallen. Waarschijnlijk denk je dus van hoe langer ik aan het sporten ben hoe meer calorieën ik verbrand. Klopt dat?

Als je zo denkt ben je niet slim bezig en je tijd aan het verdoen.

Natuurlijk is het belangrijk dat je veel calorieën tijdens het sporten verbrandt, maar zo belangrijk is het ook weer niet.

Het is veel belangrijker om calorieën te verbranden op de tijden dat je juist NIET aan het sporten bent.

Calorieën verbranden op tijden dat je niet aan het sporten bent kun je voor elkaar krijgen door krachttraining oftewel vet verbrandende oefeningen uit te voeren.

Calorieën verbranden op tijden dat je niet sport, maar een boek leest of aan het koken bent zit zo in elkaar:

Maak jij onnodige fouten die het afvallen vertragen?

Doe deze test van Oscar en ontdek je “Afslank IQ”.

Als jij de volgende keer naar de sportschool gaat:

Als jij de volgende keer begint met sporten in de sportschool of thuis, dan is het niet de bedoeling dat je jezelf weer alleen bezig gaat houden met calorieën verbranden of buikvet verbranden.

Je gaat dus geen buikspieroefeningen uitvoeren op je bed en je brengt ook niet meteen uren door op een cardio apparaat in de sportschool.

Jij wilt calorieën verbranden tijdens de momenten dat je niet sport toch? Natuurlijk wil je dat!! Wie wil dat niet?

Ga dan eerst vet verbrandende oefeningen uitvoeren met gewichten en dumbells.

Vraag aan de fitness instructeur in de sportschool of diegene voor jou een fitness trainingsschema in elkaar kan zetten en de fitness oefeningen kan voordoen.

Schaam je niet als je tussen die brede kerels staat, maar vraag advies aan deze opgepompte kerels. Zit je met de gedachten van: Ja maar marijke ik wil niet zo gespierd worden als de jongens in de sportschool.

Als je daar bang voor bent dan ben je voor niks bang. Vrouwen kunnen niet zo gespierd worden als mannen. Het enige wat wij er wel van worden is super strak(Als je natuurlijk ook een goed voedingspatroon opvolgt met niet teveel koolhydraten/vetten en veel eiwitten)

De reden waarom ik wil dat jij oefeningen met gewichten gaat uitvoeren is omdat je daarmee spierweefsel ontwikkeld. Spierweefsel moet hersteld en gevoed worden en dat kost een hoop calorieën/energie.

Het werkt zo:

1. Je voert een oefening langzaam en mooi uit met gewichten. Tijdens de uitvoering voel je de spier die je op dat moment traint erg goed.

2. Van binnen heb je de spier beschadigd en deze beschadiging moet na de training weer hersteld worden.

3. Het herstellen van de beschadigingen gebeurt op de tijden dat jij aan het rusten bent. Bijvoorbeeld tijdens het koken, tv kijken of slapen.

Wanneer je nu dus naar de sportschool gaat of ergens anders gaat sporten, ga dan met de gedachten van ik moet vet verbrandende oefeningen uitvoeren met gewichten.

Ik heb je net verteld dat het niet slim is om urenlang te cardioën. De reden daarvan is omdat je met cardio alleen calorieën verbrand tijdens de training en niks meer na de training.

Je mag wel cardio doen maar pas het dan verstandig toe.

Voer eerst een aantal vet verbrandende oefeningen uit en zog dat je de spieren goed voelt die je op dat moment traint. Doe dit ongeveer 20 / 30 minuten. Als je daarmee klaar bent stap je op een cardio apparaat en ga je daar ook nog eens 10 / 15 minuten op aan de slag.

Daarna kan je tevreden naar huis gaan, omdat je calorieën hebt verbrandt tijdens het sporten en calorieën gaat verbranden na het sporten;)

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Verlies snel overtollig buikvet met simpele afslank recepten

Oscar Helm is voedingsexpert en dé autoriteit op het gebied van afslanken in Nederland. Hij heeft een afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden maar geen hongergevoel of jojo-effect geeft.

Ontdek hoe je afslankt en buikvet gaat verbranden met lekkere en simpel te maken afslank recepten van Oscar:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment