Buikvet Verbranden? Hiermee verlies je snel 1 of 2 kilo vet

Marijke maart 18, 2015 8

buikvet verbrandenBuikvet verbranden is één van de lastigste dingen op het gebied van afvallen.

Naast buikvet verliezen is het ook moeilijk om vet op je heup en benen kwijt te raken, per mens is dit verschillend.

Dit komt omdat je lichaam graag vet vast houd op deze plekken voor reserve.

Wanneer jij jouw lichaam de juiste signalen geeft beloof ik je dat buikvet verbranden een stuk sneller gaat.

In dit artikel wil ik jou dan ook graag vertellen welke dingen je beter niet kunt doen en wat wel.

Deze fouten moet je niet maken tijdens buikvet verbranden:

Er zijn slechts een aantal punten waar je aan moet voldoen om met succes vet kwijt te raken. Ga je niet verstandig met deze punten om dan zal buikvet verbranden NOOIT een succes voor jou worden.

Ook al denk je nu dat je goed bezig bent ga dit stukje tekst hieronder goed lezen. Wat ik hieronder heb beschreven kan voor jou het succes of geen succes bepalen;)

Als eerst heb ik de fout uitgelegd en daarna vertel ik hoe je het goed kunt doen. Als eerst wil ik het 1 en ander vertellen over het onderwerp voeding en daarna over training.

maaltijden

Voeding:

Fout: Het regelmatig drinken van frisdrank.

Frisdrank zit bomvol suikers en calorieën, het is dus verstandig om soms of geen frisdrank te drinken. Een keertje in de week kan geen kwaad, maar als je elke dag liters weg drinkt, is dit niet goed voor het verminderen van je buikvet.

Neem in plaatst van frisdrank water, groene thee, groene smoothies of heerlijke eiwitshakes!

Fout: Teveel bewerkte voedingsmiddelen eten.

Voedingsmiddelen die bewerkt worden in de fabriek zijn niet gezond voor je en daarmee kun je geen buikvet verbranden. De reden waarom fabrikanten deze voedingsmiddelen bewerken is voor een langere houdbaarheidsdatum en een betere smaak.

Fout: Bewerkte voedingsmiddelen die je beter kunt vermijden zijn:

Muesli repen, muesli, brood, ontbijtkoek, pannenkoeken, chips. Ongeveer 80% wat je in de supermarkt vind is ongezond. Te gek voor woorden natuurlijk maar echt waar.

In plaats van bewerkte voedingsmiddelen is het erg verstandig om geen bewerkte voedingsmiddelen te eten. Voedingsmiddelen die rechtstreeks uit de natuur komen zijn vaak gezond voor je.

Natuurlijke voedingsmiddelen zijn:

Appels, tomaten, eieren, pinda’s, olijfolie, water, kipfilet, makreel, haring, spinazie.

Op het plaatje hieronder zie je verschillende natuurlijke/onbewerkte voedingsmiddelen. Voedingsmiddelen die het afslanken bevorderen:

Fout: Avonds laat nog veel eten!

Als je lichaam in de avond vraagt naar eten moet je het eten geven. Alleen geef het niet teveel eten. Neem nooit te grote maaltijden in de avond, want je stofwisseling is draait dan een stuk langzamer dan overdag. Neem altijd een kleine maaltijd als je honger hebt na 8 uur in de avond.

Bijvoorbeeld klein handje pinda’s(10 stuks), 1 halve bak magere kwark met 4 aardbeien, 1 eiwitshake met 1 appel, 1 groene smoothie.

Fout: Zonder ontbijt de deur uit!

Buikvet verbranden gaat sneller door in de ochtend een stevig ontbijt te nemen.. Want met een goed stevig ontbijt zorg je ervoor dat je stofwisseling start met draaien en je hebt over heel de dag meer energie. Voel je je vaak moe overdag? Dan kan het dus komen door NIET te ontbijten.

Een stevig ontbijt kan bestaan uit 1 halve bak magere kwark met daarin 4 aardbeien + 4 gekookte eieren en 1 groene smoothie.

Het is absoluut niet jouw schuld dat je jezelf misschien in het verleden hebt uitgehongerd, of dat je minder hebt gegeten!

Het is de schuld van de dieetindustrie, zij vertellen dit soort onzin om geld aan jou te verdienen! Want zij weten namelijk dat je door minder te eten nooit zult afslanken;)

Daarom vertellen ze jou dit, zodat jij keer op keer afslankpillen, apparaten en andere dingen gaat kopen.

Geef jezelf dus alsjeblieft niet de schuld.

Door het tegenovergestelde te doen van MINDER eten ga je sneller buikvet verbranden! Meer en vaker eten is de oplossing voor het kwijtraken van je lichaamsvet.

Eet 3 grote maaltijden en 5 tussendoortjes op een dag. In de ochtend, middag en avond grote maaltijd. Daartussen neem je kleine maaltijden. Om de 2 uur eten kan de beste resultaten geven. Je stofwisseling merkt zo namelijk dat er genoeg voedsel binnenkomt.

Training

Fout: Dagelijks honderden buikspieroefeningen uitvoeren.

Het eerste waar ik vroeger aan dacht en ook mee begon was onwijs veel buikspieroefeningen uitvoeren. Ik voerde zoveel buikspieroefeningen uit dat ik op een gegeven moment erge nekpijn opliep.

Voer jij ook onwijs veel buikspieroefeningen uit in de hoop dat je daarmee vet verbrand?

Stop daar dan mee, het is zonde van je tijd. Met het uitvoeren van buikspieroefeningen train je namelijk je buikspieren, je verminderd GEEN buikvet. Plaatselijk vet verbranden is namelijk niet mogelijk.

Wat je beter kunt doen is de bovenstaande voeding punten goed toepassen en daarnaast verschillende vet verbrandende oefeningen uitvoeren. Vet verbrandende oefeningen zijn oefeningen waarmee je lichaamsgewicht of losse gewicht gebruikt.

Zodra je dat doet ga je buikvet verbranden in de nacht;) Een aantal regels verder leg ik je stap voor stap uit hoe ook jij dat voor elkaar kunt krijgen.

Fout: Urenlang op een saai cardio apparaat doorbrengen.

Je verbrand wel een hoop calorieën als je urenlang op een cardio apparaat doorbrengt, maar eigenlijk heb je niet veel aan die calorieën die je tijdens een training verbrand.

Het is veel belangrijker om calorieën te verbranden vele uren nadat je hebt getraind, bijvoorbeeld tijdens het slapen, koken, tv kijken vind je niet?

Wat ik jou dan ook wil aanraden is: Start eerst met het uitvoeren van verschillende vet verbrandende oefeningen. Doe dit ongeveer zo’n 20 tot 40 minuten. Als je daarmee klaar bent, stap je 10 tot 15 minuten op een cardio apparaat.

Wanneer je dat doet zal je veel calorieën tijdens en vele uren na je training verbranden!

maaltijden

Buik vet verbranden tijdens koken, tv kijken of slapen?

Iedereen kan buikvet verbranden tijdens het koken, tv kijken of slapen. De één krijgt dit alleen wat sneller voor elkaar dan de ander. Volg de onderstaande stappen om het ook voor elkaar te krijgen:

Stap 1 – Vet Verbranden Tijdens Slaap Gaat Alleen Door…

Spierweefsel te ontwikkelen!  Zonder het ontwikkelen van spierweefsel zul je namelijk NOOIT snel afvallen.

Vandaar dat ik jou er zo vaak mee lastig val. Met voeding kun je al redelijk ver komen, maar dit kan weken tot zelfs maanden duren, heb jij daar de tijd voor?

Wil jij maanden over vet verbranden doen? Nee toch? Nou dan moet je dus vandaag nog starten met het ontwikkelen van spierweefsel. Het is echt zo belangrijk!

Door extra spierweefsel te ontwikkelen over heel je lichaam zal je dagelijks meer gaan verbranden. Wetenschappers hebben ontdekt dat 1 kilo spierweefsel dagelijks 100 calorieën extra voor je verbrand.

Hoe zorg ik ervoor dat ik tijdens mijn slaap en andere bezigheden veel vet verbrand?

Om te snappen hoe vet verbranden tijdens je slaap werkt, moet ik je even uitleggen hoe spierweefsel ontwikkeld.

Zodra jij een willekeurige vet verbrandende oefening uitvoert maak je hele piepkleine scheurtjes in je spieren. Deze kleine scheurtjes moeten na de training allemaal weer hersteld worden.

De motor in je lichaam zorgt daarvoor, oftewel je stofwisseling. Omdat jouw stofwisseling ook nog andere taken heeft zoals het vervoeren van voedingstoffen, het laten kloppen van je hart, stelt je stofwisseling dit uit naar de nacht, want dan heeft het alle tijd om de scheurtjes te herstellen.

Na een aantal dagen zijn de scheurtjes hersteld en is er nieuw spierweefsel bijgekomen, joepie!! Nu ga je dagelijks meer calorieën verbranden. Door dit proces elke keer te herhalen blijf je continu nieuw spierweefsel ontwikkelen.

Zo ontwikkeld spierweefsel zich.

Wil jij veel vet verbranden tijdens je slaap dan moet je ervoor zorgen dat je TIJDENS de training een hoop scheurtjes maakt!

Valt het kwartje al een beetje? Hier komt het grootste geheim voor vet verbranden tijdens het slapen:

Hoe MEER piepkleine scheurtjes jij maakt TIJDENS de training, hoe langer jouw stofwisseling bezig is om alle scheurtjes te herstellen tijdens het slapen. Hoe langer je stofwisseling bezig is met repareren hoe MEER calorieën er worden verbrand!

Stap 2 – Het maken van veel scheurtjes tijdens een training

De vraag die jij nu waarschijnlijk in je hoofd hebt zitten is: hoe maak ik veel scheurtjes in mijn spierweefsel om vet verbranden te bevorderen? Dit doe je door deze punten in je training toe te passen:

- Oefeningen heel langzaam en mooi uitvoeren.
– Trainen met gewicht waarmee je het goed voelt in je spierweefsel.
– Setjes en herhalingen toe te passen.(vaak voer ik per oefening 4 setjes uit
van 15 herhalingen, dus in totaal voer ik 60 keer de oefening uit)

Deze punten zijn erg belangrijk om meer scheurtjes te maken.

Vet Verbranden gaat sneller door regelmatig te veranderen van oefeningen

Zodra je al een tijdje aan het trainen bent, zal je opmerken dat het steeds moeilijker word om extra scheurtjes in je spierweefsel te maken. Dit komt omdat je spieren na elke goede training sterker worden.

Je lichaam wilt namelijk niet dat je stofwisseling de volgende keer weer zo lang bezig is met herstellen, vandaar dat het de spier steker maakt.

Zodra jij elke training jouw spierweefsel verrast, zal je elke training opnieuw weer veel scheurtjes maken! Waardoor vet verbranden weer verder gaat.

Je kunt je spierweefsel elke training verassen door:

- Elke training andere oefeningen per spiergroep uit te voeren.
– Te veranderen van setjes en herhalingen. In de eerste week doe je bijvoorbeeld
– 4 setjes met 15 herhalingen en de week erna 6 setjes met 10 herhalingen per spiergroep.
– Elke week iets zwaarder te gaan in gewicht. Let op de oefening moet wel altijd mooi
uitgevoerd worden!

Varieer in je training en vet verbranden blijft eenvoudig!

Stap 3 – Train deze spiergroepen

Vet verbranden gaat pas echt snel als jij je focust op het trainen van de grote spiergroepen. Omdat je in grote spiergroepen natuurlijk veel meer scheurtjes kan maken.

Voor grote spiergroepen kun je het beste minimaal 3 en maximaal 5 oefeningen doen. Train ook de kleine spiergroepen van je lichaam, alleen de focus moet zitten op de grote spiergroepen.

Voor het trainen van kleine spiergroepen zijn 2 oefeningen voldoende. De grote spiergroepen van je lichaam zijn je borst, rug en benen. Kleine spiergroepen zijn je armen, schouders, kuiten en onderarmen.

Stap 4 – Pas na je fitnesstraining cardio toe

Toen ik nog redelijk vaak in de sportschool kwam zag ik elke dag dezelfde vrouwen urenlang op een cardioapparaat zitten. Als ik ernaar keek wilde ik meteen weer naar huis, zo moe werd ik ervan.

Cardiotraining is belangrijk om het vet verbranden te versnellen. Je moet alleen niet focussen op alleen cardio, dit heeft namelijk geen nut.

Ik raad jou aan om eerst vet verbrandende oefeningen uit te voeren en daarna 10 tot 15 minuten te cardioen. Op deze manier verbrand je tijdens een training veel calorieën en vele uren na de training.

Moet ik nu uren sporten?

Nee, ben je mal! Je hebt toch wel betere dingen te doen hoop ik? Trainen is belangrijk, maar het moet geen straf worden en dat is helemaal niet nodig! Je hoeft helemaal niet uren te trainen.

Wanneer jij een paar dagen in de week 1 of 2 uurtjes aan de slag gaat met het uitvoeren van vet verbrandende oefeningen, dan is dit meer dan voldoende.

Belangrijk! Je moet alleen wel begrijpen dat je elke training focust op het maken van die piepkleine scheurtjes. Voer alle oefeningen dus goed uit, doe veel setjes en herhalingen, train niet elke week met dezelfde oefeningen en pak een gewicht waarmee jij je spieren goed voelt.

Klik op het plaatje hieronder om 45 vet verbrandende maaltijden te downloaden. Lekkere maaltijden waarmee buikvet verbranden een stuk sneller gaat:

maaltijden

8 Reacties »

  1. Caroline augustus 6, 2014 at 1:42 pm - Reply

    Hoi Marijke,

    Ik wilde even zeggen dat ik je artikelen Super vind!. Ik vind het leuk hoe je het beschrijft over wat ik beter kan laten staan zoals frisdranken en wat ik beter wel kan eten of drinken, zoals natuurlijke voedingsmiddelen voor een platte buik. Ik heb zelf nog een grote buik en wil die graag verminderen, ik zal u tips opvolgen want ik eet best grote porties eten 2 x per dag en ik vroeg me af welke buik oefeningen het beste zijn om snel resultaat te krijgen.

    Alvast bedankt.

    Groetjes
    Caroline

    • Marijke augustus 10, 2014 at 11:22 am - Reply

      Hoi Caroline, bedankt voor je compliment! Als je jouw buikvet wilt verminderen is het verstandig om niet al te vaak buikspieroefeningen uit te voeren, maar vet verbrandende oefeningen waar je heel je lichaam mee traint. De push-up is een hele goede oefening om mee te beginnen.

      Succes!

  2. Patrick september 6, 2014 at 2:03 pm - Reply

    Hallo Marijke,
    Zoals ik al eens in een ander artikel schreef ben ik mede door jouw tips 40 kilo afgevallen en daarbij ook erg veel vet kwijtgeraakt.
    Ik eet nog steeds 6 a 7 keer per dag gezonde natuurlijke voedingsmiddelen die jij aanbeveelt.
    Alleen rond mijn buik heb ik nog wat opgeslagen vet, daarom ben ik nu bezig om dit artikel goed door te lezen.
    Ik train naast de rest van mijn lichaam nu ook mijn buik en zie enorme resultaten. M’n buik wordt veel platter.
    Mijn vraag aan jou is; hoeveel keer per week kan ik het beste buikspieroefeningen doen?
    Gaat het vet aan de zijkanten van m’n buik na verloop van tijd ook weg als ik jou tips blijf opvolgen of blijft er altijd iets over?

    Alvast bedankt voor je altijd snelle antwoordt.
    Ik houd de site sowieso in de gaten!

    Patrick

    • Marijke februari 3, 2015 at 10:10 am - Reply

      Hoi Patrick,

      Sorry voor mijn erg late reactie. Ik had je reactie over het hoofd gezien. 3 Keer in de week je buikspieren doen is genoeg. Bijvoorbeeld op maandag, woensdag en vrijdag. Het vet gaat weg aan de zijkant alleen heeft dit wel even zijn tijd nodig. Succes verder!

  3. Ronald februari 10, 2015 at 9:31 pm - Reply

    Hallo Marijke,
    Ik probeer me te oriënteren op internet en bij jou verhaal heb ik inmiddels vele bruikbare tips gevonden, hiervoor dank!!
    Ik ga je zeker aanraden bij mensen in mijn omgeving!

    Ik heb nog wel een vraagje wat niet helemaal duidelijk is, ik zal eerst even een korte omschrijving maken van mijn situatie.

    Ik ben vanaf 1-1-2015 alles anders aan het doen en begonnen met een hardloopschema, vanaf 1-2-2015 ben ik daar sportschool bij gaan doen (5x per week ongeveer een uurtje).
    Ik gebruik daar whey proteïne shake bij om mijn eiwitten aan te vullen en mijn spieren weer te laten herstellen/groter te laten worden. Ik doe namelijk krachttrIning en loop ook nog 3x per week 8km hard.

    Nu heb ik niet de illusie dat mijn buikje na zo’n korte tijd verdwijnt maar vraag me wel af hoe ik dit kan versnellen, ik ga zeker je advies opvolgen maar weet even niet waar ik de dag het beste mee kan starten, ik las magere jogurt met aardbei en 4 gekookte eieren? Maar ik heb toch ook vezels uit bijvoorbeeld brood nodig?

    Ik weeg 81kg, ben 35 jaar en 180 lang.

    Ik hoor graag wat ik het beste kan doen.

    Nogmaals bedankt voor je bruikbare tips en adviezen!

    Groetjes Ronald

    • Marijke februari 11, 2015 at 6:58 am - Reply

      Hoi Ronald, leuk dat je zo fanatiek bezig bent! Als je naar de sportschool gaat is het verstandig om eerst een aantal goede vet verbrandende oefeningen uit te voeren met 4 setjes van 8 tot 12 herhalingen. Zorg ervoor dat je tijdens het uitvoeren van de oefeningen de spier die je op dat moment traint goed voelt. Train daarnaast ook altijd met lichaamsgewicht of losse gewichten. Apparaten hebben namelijk een vaste beweging en het uitvoeren is vaak een makkie. Een vet verbrandende oefening moet je goed uit kunnen voeren, maar het moet ook zwaar zijn! Na het uitvoeren van oefeningen is het verstandig om nog even aan cardio te doen. Zelf stap ik dan vaak op de loopband en zet de loopband op snelheid 4,6 en hoogte op 12 of 14. Als ik dat heb gedaan zorg ik dat mijn hartslag naar de 130/140 gaat en daar ook blijft. Doe een trui aan als je dit gaat doen, dan ga je sneller zweten en verlies je vocht naast het verbranden van calorieën;) Als je 10 tot 15 minuten aan cardio heb gedaan ben je klaar met je training. Vezels zijn inderdaad belangrijk, maar deze hoef je niet perse uit brood te halen. In brinta, havermout(ongezoet), bruine bonen zitten deze ook. Ik wens je veel succes!

  4. Patrick februari 20, 2015 at 9:34 pm - Reply

    Beste marijke,
    Ik ben een jonge van 1’75 en weeg 120 kilo
    Ik wil graag snel en gezond afvallen,
    Ik heb mijn eetpatroon helemaal veranderd,
    Ik ben al tijdtje gestopt met constant te snoepen,
    Ik let nu meer op wat ik eet’
    In plaats van een reep chocolade pak ik een banaan,

    Ik wil graag zo snel mogelijk 15 kilo kwijt raken,

    Maar weet niet hoe ik het kan aanpakken,
    Zit namelijk ook op fitness
    Doe elke dag cardio en kracht trainigen

    Ik heb al striemen gekregen aan mijn zijkanten van mijn lichaam,
    Ik heb u hulp nodig en adviezen

    Wilt u mij helpen

    Alvast bedankt

    • Marijke februari 21, 2015 at 8:35 am - Reply

      Patrick als je dit lijstje even opvolgt zul je het snel voor elkaar krijgen. 1 Zorg dat je regelmatig onbewerkte voedingsmiddelen eet. Voedingsmiddelen die rijk zijn aan eiwitten en neem met mate voedingsmiddelen waar trage koolhydraten en onverzadigde vetten inzitten. Probeer met regelmaat te eten, dan zal je stofwisseling sneller draaien waardoor je sneller vet kwijtraakt. 2 Als je naar de sportschool gaat voer dan eerst vet verbrandende oefeningen uit met gewichten en als je daarmee klaar bent doe je nog even 10 minuten aan cardio. Zo ontwikkel je spierweefsel en verbrand je een hoop calorieën tijdens de training. Maar het belangrijkste waar jij aan moet denken als je gaat trainen is spierweefsel ontwikkelen. Want hoe meer spierweefsel jij op je lichaam hebt hoe sneller je buikvet kwijtraakt. Gaat dit jou zo lukken?

Laat een bericht achter »

''Slank 5 Of 10 Kilo Af Met Deze Vet Verbrandende Maaltijden''

Vul hieronder je werkende email in en druk op de button:

''Slank 5 Of 10 Kilo Af Met Deze Vet Verbrandende Maaltijden''

Vul hieronder je werkende email in en druk op de button:

''Slank 5 Of 10 Kilo Af Met Deze Vet Verbrandende Maaltijden''

Vul hieronder je werkende email in en druk op de button:

''Slank 5 Of 10 Kilo Af Met Deze Vet Verbrandende Maaltijden''

Vul hieronder je werkende email in en druk op de button:

Vind je het artikel goed? Like alsjeblieft:)



Waarmee kan ik je helpen?
>> Klik hier om je vraag te stellen

Sluiten